İGÜSBD Cilt 3, Sayı 2, Ekim 2016 / IGUJSS Vol. 3, Issue 2, October 2016
Bu koleksiyon için kalıcı URI
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Istanbul Gelisim University Journal of Social Sciences
Güncel Gönderiler
Öğe İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (İGÜSBD) Cilt 3, Sayı 2, Ekim 2016: Sayı Dosyası(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016) Karaca, Ragıp KutayDergimizin değerli okuyucuları, Dergimizin altıncı sayısında sizlerle birlikte olmanın heyecanını yaşıyoruz. Yayın hayatında üç yılı geride bıraktık. Bu süreçte dergimiz sürekli ve belirlediği zamanda çıkmayı başarmıştır. Zamana riayetin yanında akademik dergiden beklenen bilimsel yaklaşım ve duruşu da sergilediğimizi düşünüyorum. İlkeli duruşumuzun ve zamana riayetimizin etkisi, dergimize olan ilginin giderek yoğunlaşmasından anlaşılmaktadır. Bu açıdan baktığımızda akademik bir derginin çıkarılma zorluğunu aşmış gözüküyoruz. Dergimizin, bilimsel ölçütleri ve akademik dergiciliğin değişmez kurallarını sıkı bir şekilde uygulaması, önemli akademik veri tabanlarının dikkatini çekmiştir. Bu ilgi, dergimizi birçok önemli akademik veri tabanının taramasını sağlamıştır. Dergimizin kısa sürede büyük yol alması bizi tatlı bir zorlukla karşı karşıya bırakmaktadır. Dergimize gönderilen makale sayısı her geçen gün artmaktadır. En fazla sekiz makale yayınlayabildiğimiz düşünüldüğünde, hakem sürecinden geçmiş olsa bile yer darlığı nedeniyle yayımlayamadığımız birçok makale bulunmaktadır. Söz konusu makaleler derginin sonraki sayılarında yayımlanmak üzere gönderildiği tarihe göre sıraya alınmaktadır. Değerli “Sosyal Bilimler Dergisi” okuyucuları, Bu sayımızda ilgiyle okuyacağınız sekiz makale ve iki kitap incelemesi bulunmaktadır. Bu sayıya makale, kitap incelemesi ve tanıtımı gönderen değerli akademisyen ve araştırmacılara, kıymetli vakitlerini makaleleri incelemeye ayıran hakem heyetine, dergi yayın ve danışma kurulu üyelerine, yazı kuruluna ve emeği geçen herkese teşekkür eder, bir sonraki sayıda buluşmak üzere hepinize saygılar sunarım. Doç. Dr. Ragıp Kutay KARACAÖğe Kitap İncelemesi: Balkanlar: Ateşin Sineması(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Kule, SercanYazar: Dina Iordanova Balkan Sineması: Alevler İçinde Sinema (çev. Burcu Erdoğan), İstanbul: Agora Kitaplığı, 2007, 409 s. ISBN: 9786051031989Öğe Kitap İncelemesi: Gerilla Kontrgerilla Savaşı: Temel Strateji ve Teknikler(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Taşar, M. MuratGerilla Kontrgerilla Savaşı: Temel Strateji ve Teknikler Yazar: Ergüder Toptaş Gerilla Kontrgerilla Savaşı: Temel Strateji ve Teknikler İstanbul, Kripto Yayıncılık, 2015, 288 s. ISBN 9786054991174Öğe Factors Influencing the Profitability of EU Banks’ Before and During the Financial Crisis(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Akın, IşıkThis research aims at examining the effect of credit risk on financial performance of the EU banks. Return on Asset (ROA) and Return on Equity (ROE) which are dependent variables were used as financial performance indicators. Capital Adequacy Ratio (CAR), Non-Performing Loan (NPL), Loan Loss Provision (LLP) and Loan to Debt (LTD) which are independent variables were used as credit risk indicators. This study concludes that Return on Asset and Return on Equity both has been found to have significant effect on profitability. Capital Adequacy Ratio positively impacted banks’ financial performance with the exception of Non-Performing Loan and Loan Loss Provision which were found to have a negative impact on the banks’ profitability. Also, Loan to Debt generally was not significant to explain EU banks’ profitability. Shortly, EU banks profitability has been affected positively with better credit risk of these banks. Additionally, credit risk committees should take Inflation and Gross Domestic Product level into account. While Gross Domestic Product level had a negative impact on EU banks’ profitability, Inflation had a positive effect on the EU banks’ profitability.Öğe Değişen Finansal Akımlar: Rasyonalizmden Davranışsal Finans Yaklaşımına(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Sansar, Nazlı GamzeKlasik finans teorilerinin piyasa anomalilerini açıklamada yetersiz kalması bu alanda yeni teorilerin ortaya çıkmasıyla sonuçlanmıştır. Bu anlamda geleneksel finansçıların temel çıkış noktalarından olan ve temelleri Fama tarafından 1960‘larda atılan Etkin Piyasa Hipotezine karşı geliştirilmiş Davranışsal Finans yaklaşımı, yatırımcıların geçmişten günümüze değişime uğrayarak yatırım kararlarında tam anlamıyla rasyonel davranmadıklarını ve aldıkları yatırım kararlarında bazı psikolojik faktörlerin etkisi altında olduğunu savunmaktadır. İnsanın doğası gereği karar alma süreçlerinde rasyonel davranışların yanı sıra duygu ve kişisel sezgilerinin de geniş bir yer tuttuğu ve bu özelliklerin davranışlara son halini verdiği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı finansal piyasa katılımcılarının yatırım kararlarına etki eden psikolojik faktörleri belirtmek ve bu faktörler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla yatırım kararlarına optimal gerçeklik kazandırarak yatırımcı varlıklarının, yatırımcının doğası içerisindeki kusurlarından dolayı erimesine engel olmak ve yatırımcılara kendi özelliklerini göz önünde bulundurarak doğru yatırım kararları almasına olanak sunmaktır.Öğe İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Çöteli, SamiTelevizyon izleme pratikleri arasında önemli yere sahip olan dizi film ve seriyallerin İnternet ortamından izlenebilir olması beraberinde akla şu soruyu getiriyor: “İnternet, dizi film ve seriyallerin izlenmesi bakımından doğru bir medya mıdır?” Dizi film ve seriyallerin İnternet üzerinden izlenmesi ile yayın aracına müdahale edilmiş olur ve araçlar bozuma uğrar. Oysaki dizi ve seriyallerin anlatı yapısında bölümü dorukta sonlandırma, izleyiciyi meraklandırma ve gündelik sohbetlere konu olma vardır. İnternet üzerinden izlendiğinde ise izleyici açısından heyecanlar ortadan kalkar ya da yaratılmaya çalışılan takip etme motivasyonu seviyesi düşer.Öğe Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı: Başbakan Ahmet Davutoğlu Facebook Resmi Sayfası Örneği(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Toprak, Özden; Küçük, OlgunBu çalışmada, 1 Kasım 2015 seçimleri öncesi Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Facebook sosyal paylaşım sitesi hesabı üzerindeki kullanıcı yorumları incelenmiştir. Başbakan Ahmet Davutoğlu Facebook Resmi Sayfası’nın, 1-31 Ekim tarihleri arasındaki bir aylık dönemde yayınladığı elli videoya yazılan kullanıcı yorumları incelenip yorum konuları sınıflandırılmıştır. Çalışmanın amacı, Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinin, sağladıkları anlık geri bildirim avantajıyla geleneksel medyaya karşı üstünlüklerini ve siyasiler için kamuoyunun nabzını tutma anlamında referans oluşturabilecek bilgiler sağladığını göstermektir. Yöntem olarak öncelikle kaynak taramasından faydalanılarak internet ve sosyal medyanın ortaya çıkış ve gelişim süreci aktarılmış, ardından örneklem Facebook hesabında bir aylık zaman diliminde yayınlanan elli adet video, veri analizi yöntemiyle incelenmiştir. Kullanıcı yorumlarının tasnifi ile ulaşılan bulgularda, örneklem sayfadaki yorumların toplumun genel düşüncesi ve kamuoyundaki sorunların önem derecesine göre sıralanmasında referans oluşturabilecek sonuçlar ortaya koyduğu görülmüştür.Öğe Postmodern Kamu Yönetimi, Yerel Yönetimler ve Katılım: Yerel Yönetişim Odaklı Bir Yaklaşım(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Doğan, Kadir CanerKamu yönetiminde 1980 sonrasında paradigma düzeyinde büyük değişim ve dönüşümler gerçekleşmiş ve bunlar asıl olarak postmodern kamu yönetiminin felsefi, sosyolojik ve siyasal zemini üzerine kurulmuştur. Postmodern kamu yönetimi anlayışı ile yeni kamu yönetimi, yönetişim gibi önemli yönetsel teori ve kavramlar ortaya çıkmış, bu süreçte yerel yönetimlerin önemi ve etkisi artmıştır. Ayrıca yerel yönetişim anlayışı ile yerel yönetimlerin yanı sıra sivil toplum kuruluşlarının ve özel sektörün siyasal karar alma sürecindeki gücü öne çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, postmodern kamu yönetimi çerçevesinde yerel yönetişim ve yerel yönetimler arasında katılımcılık ve demokrasi odaklı bir ilişki kurulmasını ve yerelde bunu güçlendiren olanakların ve modellerin analiz edilmesini kapsamaktadır.Öğe An Overview of the Middle East Immigrants in the EU: Origin, Status Quo and Challenges*(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Niu, Song; Fan, BingEU has the most inhabited immigrant population; it has up to a population of 56 million foreign-born people. And due to the perennial war and chaos in the Middle East, the amount of relocated population in the region, especially the number of refugees, ranks the No.1 all over the world. Therefore, to clarify the main patterns of the movement of people in EU and the Middle East is of great significance in terms of the research on the issues of international migration. There are a large number of refugees and asylum seekers heading to EU countries; it can be divided into four stages. Since the Arab Spring, especially after the outbreak of the civil war in Syria in 2011, and the rise of the “Islamic State” in 2013, the whole EU area have experienced the biggest wave of refugees since World War II.Öğe Marka İmajının Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi: Turkcell ve Vodafone Markalarına Yönelik Bir Araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Başfırıncı, ÇiğdemMarka imajı, günümüzün pazarlama literatüründeki önemli konu başlıklarından bir tanesidir. Ne var ki, yöntembilimsel bir bakış açısıyla, marka imajını sosyal ağ analizi ile inceleyen çalışmaların sayısının son derece sınırlı olduğu görülmektedir. Bu kapsamda bu araştırmanın amacı markaya ilişkin çağrışımların keşfedilmesinde alternatif ve kullanışlı bir yöntem olarak sosyal ağ analizini tanıtmak ve bu yöntemin marka imajlarının derinlemesine ve rekabetçi biçimde keşfine nasıl olanak sağladığını Turkcell-Vodafone markaları üzerinden göstermektir. Özgün katkı bakımından bu araştırma, hem marka alanındaki araştırmacılara farklı bir analitik perspektif sağlamakta, hem de Türkiye’deki iki rakip mobil GSM operatörü olan Turkcell ve Vodafone markalarına ilişkin mevcut çağrışımları ortaya koyarak sektöre yönelik rekabetçi bilgiler sunmaktadır. Analiz sonuçları Turkcell’in özgün manada “kaliteli”, “interneti hızlı”, “kapsama alanı yaygın” ancak “pahalı” bir marka olarak algılandığını, Vodafone’un ise “avantajlı”, “yurtdışı kullanımına uygun”, “ucuz”, “öğrenci dostu”, zengin promosyonları olan ancak göreceli olarak “kapsama alanı daha dar” ve “orta kalite” bir marka olarak algılandığını göstermektedir.Öğe Doğal Afetlere Yönelik Vergi Politikaları ve Türkiye Uygulamalarının İncelenmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2016-10-07) Ünsal, HilmiYaşanan doğal afetlerin tahribatının giderilmesi ve yeniden inşa faaliyetleri, büyük ölçüde kamu kesimi tarafından gerçekleştirilmektedir. Özellikle depremler gibi olağanüstü durumlarda kamu harcamaları arttığı için kamu finansman ihtiyacı da artmaktadır. Doğal afet dönemlerinde ortaya çıkan kamu finansman ihtiyacı, kamu maliyesinin konusuna girmektedir. Bahse konu finansman ihtiyacının karşılanması için bir taraftan ülke genelinde herkesi etkileyen ek vergiler konulurken, bir taraftan da doğal afetten zarar gören mükelleflerin vergi ödevlerini azaltıcı politikalar uygulanmaktadır. Bu çalışmanın konusu doğal afetlerin finansmanına yönelik vergi politikalarının incelenmesidir. Bu bağlamda konuya ilişkin teorik açıklamalar yapıldıktan sonra Türkiye’de yaşanan Marmara depremi ve Van depreminde uygulanan vergi politikalarına yer verilecektir.