Yazar "Mumlu Karanfil, Seda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Examination of Airlines Employees' Perceptions of Sustainability Sustainability, Green Business Beha een Business Behaviors and Emplo viors and Employees' Views ees' Views on Corporate Reputation(EMBRY-RIDDLE AERONAUTICAL UNIV, 600 SOUTH CLYDE MORRIS BLVD, DAYTONA BEACH, FLORIDA 32114-3900, 2024) Mumlu Karanfil, Seda; Karakuş, BüşraIssues like the climate change and global warming have begun to arise as a result of globalization. The operations of enterprises play a significant role in this process. Additionally, airline corporations have begun to structure their operations in this manner. The establishment and growth of ideas like sustainability and green organizational behavior have been made possible by this circumstance. "Meeting the needs of the present while not depleting the resources that future generations can meet their needs" is the definition of sustainability (Redclift, 2005). Employee attitudes on sustainability are among the most crucial elements in guaranteeing sustainability for firms. Employees' pro-environmental actions, such as their views on lowering paper use in the workplace, are crucial for a sustainable environment and trends toward improving environmental performance. For employees to be more environmentally conscious, they must engage in activities that promote the environment and think about and voice their ideas about environmental developments. Employees who exhibit proenvironmental conduct have an impact on how other employees behave within the company.Öğe Çalışanların Örgütsel Adalet Algılarının, Sosyal Kaytarma Davranışları Üzerindeki Etkisinde İzlenim Yönetimi Taktiklerinin Aracı Rolü(Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, 2024) Mumlu Karanfil, Seda; Güneri, SarpÖrgütsel adalet, bireylerde örgütle ilgili oluşan adalet duygusu ve bu duygudan kaynaklanan davranışları ifade etmektedir. Örgütsel adaletin işletmelerde bazı olumsuz sonuçlara neden olduğu bilinmektedir. Bu olumsuz sonuçlardan biri sosyal kaytarmadır. Sosyal kaytarma, grup çalışmalarında bireylerin çeşitli nedenlerle kendi potansiyellerinden ve bireysel olarak gösterebilecekleri performanstan daha düşük bir seviyeyi bilerek ortaya koymalarıdır. Çalışanlar bazen bilerek, bazen de bilmeden verdikleri izlenimi yönetmeye yönelik aksiyonları ve bununla ilgili taktikler ile kaytarma davranışlarını gizleyebilmektedirler. Bu çalışmada, bireylerin örgütsel adalet algılarının sosyal kaytarma davranışlarına ne derecede etkide bulunduğu ve bu etkide çalışanların diğer üyeleri üzerinde yarattıkları izlenimi yönetmek için kullandıkları izlenim yönetimi taktiklerinin aracı rolünün olup olmadığının araştırılması amacı ile yapılmıştır. Araştırma, İstanbul’da çalışan beyaz yakalı 226 kişiden kolayda örnekleme yoluyla elde edilen verilerle test edilmiştir. Araştırmada, örgütsel adalet algısı ile sosyal kaytarma arasında anlamlı ve negatif, izlenim yönetimi ile sosyal kaytarma arasında pozitif anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Örgütsel adalet algısının sosyal kaytarma üzerinde negatif etkisi olduğu, örgütsel adaletin izlenim yönetimi taktikleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Son olarak izlenim yönetiminin cinsiyete göre, sosyal kaytarmanın yaşa ve eğitim durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Developing a multidimensional scale for presenteeism: A study on measurement and implications(URAL STATE UNIV ECONOMICS, 8 MARTA/NARODNOY VOLI ST., 62/45, OFFICE 355, YEKATERINBURG 620144, RF, RUSSIA, 2024) Mumlu Karanfil, Seda; Doğan, Altan; Bozkurt, ŞahinPresenteeism is among the key factors that negatively affect employee efficiency and, therefore, company organizational performance. The existing measurement tools for assessing presenteeism highlight health-related issues as the main reason behind this counterproductive behaviour. On the other hand, other factors that influence modern business life and processes are omitted. The paper’s primary purpose is to develop a comprehensive measurement tool suitable for the individual and organizational multi-factor structure of presenteeism that accurately reflects the complex nature of today’s business world. Methodologically, the research is shaped within the framework of grounded theory. In the study, mixed methods research combining qualitative and quantitative methods was utilized. In this context, firstly, the authors conducted a literature review and focus group interviews with experts in the field in order to reveal the conceptual structure. We analysed the data using content analysis and then moved on to writing 18 scale items. We performed exploratory factor analysis using the SPSS program and confirmatory factor analysis using the AMOS program. As a result, we develop a four-dimensional scale for presenteeism covering work focus, stress management, social loafing, and performance. The verified multidimensional scale fills a vacuum in the literature by offering a comprehensive and dependable instrument to gauge presenteeism on organizational and individual dimensions. Among the possible avenues for further research are testing the scale in different cultural contexts and addressing the organizational causes of presenteeism.Öğe Emotional Labor in Aviation: A Phenomenological Research on Cabin Crew(MEHMET AKIF ERSOY UNIV, ANTALYA BURDUR YOLU, BURDUR MERKEZ, BURDUR 15030, Turkiye, 2024) Mumlu Karanfil, Seda; Çoban, RamazanThe aim of this study is to examine the factors affecting the emotional labor behavior of cabin crew in aviation and the results of emotional labor. For this aim, qualitative research method was used to examine the research topic in detail. The research was guided by using the phenomenology design, which is one of the qualitative research designs. The research sample was determined according to purposeful sampling and saturation point methods. In this context, the sample of the research consists of 11 cabin attendants working in different airline companies in Turkey. Interview method was used as a data collection tool. The data obtained was subjected to content analysis with an inductive and descriptive approach. As a result of the content analysis, the research findings were grouped under two main themes as factors affecting emotional labor and the results of emotional labor. Factors affecting emotional labor behavior were examined under six sub-themes: organizational factors, individual factors, demographic features, passenger type, physical work environment and content of the flight task. The results of emotional labor were examined under two sub-themes as organizational and individual results. While organizational results are positive results that increase organizational performance and create a positive organizational impression, it has been observed that individual results seen on cabin crew have positive and negative sides.Öğe Havacılık Sektöründe Duygusal Emek Kavramı: Kabin Memurları Üzerine Metaforik Bir Araştırma(İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, 2023) Mumlu Karanfil, Seda; Çoban, RamazanBu araştırmanın amacı duygusal emek kavramını katılımcıların algısıyla tanımlamak ve metaforlar sayesinde duygusal emeğin farklı yönlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılarak araştırmaya yön verilmiştir. Katılımcıların seçiminde, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmanın örneklemini Türkiye’de sivil havacılık sektöründe görev yapan 10 kabin memuru/amiri oluşturmaktadır. Araştırmada duygusal emek ile ilgili veri toplamak için “metafor” kullanma yönteminden yararlanılmıştır. Katılımcılardan toplanan veriler içerik analizine tabi tutularak değerlendirilmiştir. İçerik analizi sonucuna göre güler yüzlü olmak, göz teması sağlamak, etkili iletişim kurmak, duyguları kontrol etmek, yaşanan durumlara göre davranmak ve çalışırken bireysel sorunları bir kenara bırakmak duygusal emek konusunda ortak noktalar olarak ön plana çıkmıştır. Duygusal emek için kullanılan metaforlar incelendiğinde sahne ve oyunculuk metaforlarının öne çıktığı görülmüştür. Katılımcıların işyerleri olan kabini sahneye ve duygusal emeği ise oyunculuğa benzetmelerinin nedeni, uçuş sırasında iş rollerinin her an değişebileceği ve duruma göre kabin memurlarının acil yardım ekibi, doktor ya da şefkatli bir anne gibi davranmaları gerekliliğinden kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte ödül, at, annelik, poker face, karınca, zekâ ve Kapodakya duygusal emek için kullanılan diğer metaforlardır. Araştırma sonuçlarının duygusal emek kavramı ve havacılık sektöründe örgütsel davranış ile ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe İş Güvencesizliğinin Presenteeism (İş Yerinde Görünürde Var Olma) Davranışına Etkisinde İş Yaşam Dengesinin Aracı Rolü(Pamukkale Üniversitesi, 2023) Mumlu Karanfil, Seda; Doğan, Altan1990’lı yıllarda yaşanan ekonomik buhran sonucunda şirketlerin küçülmeleri, yeniden yapılanmaları ve şirket birleşmeleri çalışanların işten çıkarılmalarına neden olmuştur. İşten çıkarmalar ile iş yerinde çalışmaya devam eden diğer personelin iş güvencesizliği algıları artmıştır. Algılanan iş güvencesizliği nedeni ile çalışanlar uzun saatlerini iş yerlerinde geçirmişler ve bu durum çalışanların iş ve yaşamlarında denge kurmalarına engel olmuştur. Bu bağlamda günümüzde de devam eden iş güvencesizliği algısı nedeni ile araştırmanın temel amacı; mavi ve beyaz yakalı çalışanların iş güvencesizliği algılarının iş yaşam dengelerini ne düzeyde etkilediğinin belirlenmesi ve iş güvencesizliği algısının iş yerinde görünürde var olma davranışı üzerindeki etkisinde iş yaşam dengesinin aracı rolünün olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma sonucunda çalışanların iş güvencesizliği algılarının iş yerinde görünürde var olma davranışları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu ve ayrıca iş güvencesizliğinin iş yerinde görünürde var olma davranışına etkisinde iş yaşam dengesinin kısmi aracılık rolü üstlendiği tespit edilmiştir.Öğe Sivil Havacılıkta Gece Çalışmasının İş Yaşam Dengesi, Algılanan Stres ve Mental İyi Oluş Açısından Değerlendirilmesi(Melih Topaloğlu, 2024) Mumlu Karanfil, SedaAmaç – Endüstri ilişkilerinin gelişmesi ile 7/24 bir hizmet anlayışı doğmuş ve gece çalışmalarının yapılma sıklığı da artmıştır. Gece çalışması yapacak kişilerin sağlık durumlarının gece çalışmasına uygun olması gerekmektedir ancak gece çalışmaları da bireyler üzerinde bir takım sağlık sorunlarına neden olmaktadır. Bunlarda ilki günün hareketli ve aydınlık saatlerinde uyuması gereken kişinin işine ve ailesine karşı dengeli vakit ayıramamasından kaynaklanmaktadır. Diğer bir sorun ise gece uyuması ve dinlenmesi gereken vakitte bireyin çalışması ve sirkadiyen ritminin bozulmasıdır. Sirkadiyen ritmin bozulması kişinin psikolojik sorunlar, stres yaşamasına mental sağlığının bozulmasına neden olabilmektedir. Bu bağlamda araştırmada, çalışanların iş yaşam dengelerinin algıladıkları stres üzerindeki etkisi ve bu etkide mental iyi oluşun aracı rolünün olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem – Araştırmaya İstanbul ilinde havacılık sektöründe çalışan 226 kişi katılmıştır. Araştırma verileri anket yöntemi ile elde edilmiş ve veriler SPSS 24 analiz programı ve Process Macro (model 4) ile analiz edilmiştir. Bulgular – Araştırmada elde edilen bulgulara göre çalışanların iş yaşam dengelerinin bozulması algıladıkları stresi önemli ölçüde etkilemekte ve bu etkide mental iyi oluşun orta düzeyde bir aracı rolü bulunmaktadır. Ayrıca çalışanların iş yaşam dengeleri, algıladıkları stres ve mental iyi oluşlarının cinsiyet, medeni durum, eğitim ve yaşa göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Tartışma – Elde edilen bulgular özellikle gece çalışması yapan bireylerin iş yaşam dengelerini arttırıcı bir takım düzenlemelerin hayata geçirilmesinin ve algılanan stresi azaltma ile mental iyi oluş bakımından önemli olduğunu ortaya koymaktadır.Öğe Workplace Romance: A Research on Flight Attendants in Aviation Industry(Vedat Veli Çay, 2024) Çoban, Ramazan; Mumlu Karanfil, SedaThe aim of this research is to examine different aspects of workplace romance experienced by flight attendants in the aviation industry. Qualitative research method was used to examine the research subject in depth. The research was guided by using the phenomenology design, which is one of the qualitative research designs. The sample of the research was determined according to purposeful sampling and saturation point methods. In this context, the sample of the research consists of 11 flight attendants working in different airline companies in Turkey. Online interview method was used as a data collection tool. The data obtained was subjected to content analysis using MAXQDA 24 qualitative data analysis program with an inductive and descriptive approach. As a result of the content analysis, the research findings were collected under five themes. These themes include: factors affecting workplace romance, factors obstructing workplace romance, types of romantic relationships at workplace, results of workplace romance and management of workplace romance. According to the findings, the reasons why male and female employees have romantic relationships at work differ; It has been observed that different romantic relationships emerge depending on the position of the partners and the reasons for the relationship, and that workplace romance have positive and negative results individually/organizationally. It is thought that the research results will contribute to the literature on the concept of workplace romance and organizational behavior in the aviation industry.