Belgeler, Eğitimler ve Sunumlar

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Öğe
    Istanbul Gelisim University Course Catalog: Innovative and Speciality Courses
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2022) Eğitim Destek Koordinatörlüğü
    INNOVATIVE COURSES Innovative Courses mainly focus on the 21st century competencies with the aim of helping students catch the era and gain access to knowledge, skills and competencies in various disciplines. Innovative Courses survey the fields that will meet the interests and needs of students in order to prepare them to catch up with the 21st century skills.
  • Öğe
    İstanbul Gelişim Üniversitesi Ders Kataloğu: Yenilikçi ve Uzmanlık Alan Dersleri
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2022) Eğitim Destek Koordinatörlüğü
    YENİLİKÇİ DERSLER Yenilikçi dersler, öğrencilerin çağı yakalamalarına ve çeşitli disiplinlerdeki bilgi, beceri ve yetkinliklere erişmelerine yardımcı olmak amacıyla ağırlıklı olarak 21. yüzyıl yetkinlikleri üzerine yoğunlaşarak hazırlanmış derslerdir. Yenilikçi dersler, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini yakalamalarını sağlamak için ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayacak alanları geliştirmeyi hedeflemektedir.
  • Öğe
    AKTS Kullanıcı Kılavuzu: ECTS Kullanıcı Rehberi (2015)
    (European Union, 2015) European Union
    Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (AKTS), Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı (EHEA) içinde programları ve dersleri daha şeffaf hale getiren ve böylece yüksek öğrenim kalitesini yükseltmeye yardımcı olan bir araçtır. AKTS 1989 yılında, Erasmus programı kapsamında, öğrencilerin yurtdışında aldıkları eğitimler sırasında kazandıkları kredileri, kendi okullarına döndüklerinde saydırabilmeleri için oluşturulmuş bir sistemdir. Takip eden yıllarda, sadece iş yükü ve öğrenme çıktıları temelinde kredilerin aktarımı için değil, aynı zamanda kurumların diploma verdikleri programlar için de kullanılmaya başlandı. AKTS, ders programlarının tasarlanması, açıklanması ve sunumuna yardımcı olur, farklı öğrenme türlerini hayat boyu öğrenme perspektifinden entegre etmeyi ve yeterliliklerle eğitim sürelerinin kabulü ile öğrencilerin hareketliliğini kolaylaştırır. AKTS, sunum şekli (sınıf tabanlı, iş temelli, uzaktan eğitim) veya öğrencilerin statüsü (tam zamanlı, yarı zamanlı) ne olursa olsun tüm eğitim programlarına ve her türlü öğrenme bağlamına (örgün, örgün olmayan ve informal) uygulanabilir.
  • Öğe
    Öğrenme Kazanımlarının Belirlenmesi
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2019) Eğitim Destek Koordinatörlüğü
    Eğitim öğretimde önceleri öğretmen merkezli yaklaşım ağırlıklı iken son yıllarda öğrenci merkezli yaklaşıma bir geçiş gözlenmektedir. Öğretmen merkezli yaklaşımda; öğretim elemanı ne öğreteceğine, nasıl öğreteceğine, nasıl değerlendireceğine karar vermekte, ders tanımları öğrencinin kazanacaklarına odaklı olarak değil içeriğe bağlı olarak yapılmaktadır. Oysa öğrenci merkezli yaklaşım; programın ya da modülün sonunda öğrencilerin kendilerinden beklenilen yeterliliklerden neleri yapabildikleri ile ilgilenmektedir. Bundan dolayı bu yaklaşıma çoğunlukla “kazanım merkezli yakla?ım” denilmektedir.
  • Öğe
    Öğrenim Çıktıları Eğitim Sunumu
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2019) Eğitim Destek Koordinatörlüğü
    1.Öğrenim Çıktısı Nedir? Öğrenim çıktıları, öğrenim sürecinin tamamlanmasının ardından, başarılı olmuş bir öğrencinin; ? ne bileceğini, ? ne anlayabileceğini ? ne yapabileceğini ifade eden yetkinliklerin spesifik ve ölçülebilir beyanatlarıdır. Öğretenin amacından ziyade öğrenenin başarısı ile ilgilidir. Öğrenim çıktıları öğretmekten öğrenmeye bir anlayış değişikliğidir. Öğrenim çıktıları; ? Üniversite ? Fakülte ? Bölüm ? Ders seviyesinde olabilir ancak bizim ilgilendiğimiz Bölüm ve Ders bazında öğrenim çıktılarının yazılmasıdır.