Politikalar
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Atık Yönetimi ve Çevreye Zararlı Ürünlerin Azaltılması Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi RektörlüğüAtık yönetimi, atığın oluşumunun önlenmesi, kaynağında azaltılması, yeniden kullanılması, özelliğine ve türüne göre ayrılması, biriktirilmesi, toplanması, geçici depolanması, taşınması, geri dönüşümü, bertarafı, bertaraf işlemleri sonrası izlenmesi, kontrolü ve denetimi faaliyetlerini ifade eder.Öğe Sürdürülebilir Tedarik ve Tedarikçi Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğüİstanbul Gelişim Üniversitesi, eğitim ve bilimsel araştırma faaliyetlerini devam ettirebilmek için ihtiyaç duyduğu tüm mal ve hizmet alımlarında, profesyonel ve nitelikli tedarik politikası çerçevesinde, yüksek etik standartları baz alarak sürdürülebilir tedarik prensiplerini uygulayan, sosyal, ekonomik ve çevresel konuları öncelik edinir.Öğe Bilgi Güvenliği Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2019) İstanbul Gelişim Üniversitesi RektörlüğüEğitim, öğretim ve idari organizasyon faaliyetlerine ilişkin bilgi varlıkları ile bu varlıkları korumak amacıyla kullandığı bilgi güvenliği ile ilgili iş süreçlerini kapsar.Öğe Yönetişim Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğüİstanbul Gelişim Üniversitesi, akademik ve idari kadrolarında çalışanlarını, öğrencilerini, mezunlarını, araştırma ve eğitim faaliyetlerinin girdi ve çıktılarıyla ilgili tüm toplum ve reel sektör kesimlerini paydaşları olarak tanımlar. Üniversitenin tüm paydaşlarının, kanunların ve pratik zorlukların elverdiği ölçüde kararların alınmasına, uygulanmasına, sonuçlarının izlenerek, denetlenmesi ve gerekli iyileştirme ve önleme faaliyetlerinin yürütülmesine katılmaları esastır. Kanunlar, Temel İnsan hak ve özgürlükleri, Bilim ve Bilimadamı özgürlüğü ile Etik ve Ahlaki ölçülerin çizdiği sınırlar içerisinde Üniversitenin tüm paydaşlarının görüşlerini, şikayet ve beklentilerini ilgili platformlarda ve ilgili birim ve görevlilere iletebilmeleri esastır. Paydaşlar, bu amaçla mevzuatın elverdiği ölçüde ilgili kurul, komisyon ve komite toplantılarına davet edilirler, bu toplantılarda kendilerinin görüşleri alınır. Ayrıca paydaşların görüş, öneri ve beklentilerini toplamak için Üniversitece toplantı, çalıştay, anket, temsilci seçimi vb. yöntemler kullanılır ve geliştirilir. Yönetişim prensibinin Üniversitede etkin işleyebilmesi için Üniversitenin işleyişini düzenleyen kurallar, Üniversitenin misyonu, vizyonu, hedefleri, başarı göstergeleri, paydaşlardan beklenenler açık ve erişilebilir şekilde ilgili birimlerce duyurulur. Bilgi ve veri paylaşımı, şeffaflık, hesap verebilirlik esastır. Paydaşlara görüşlerini iletebilecekleri kanallar sunulur. Paydaşlardan ise örgüt vatandaşlığını benimsemiş, işbirlikçi, yapıcı katkılarda bulunması beklenir. Tüm paydaşlar Üniversitenin itibar yönetimi faaliyetlerine katkı sağlar.Öğe Topluma Hizmet Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi RektörlüğüAdil, iyi ve sürdürülebilir bir dünya için çalışmak Üniversitenin ahlaki ve bilimsel yükümlülüğüdür. Yükseköğretim kuruluşlarının varlık sebebi sadece bilim ve bilgi üretmek ve mesleki eğitim vermek değildir. İyi vatandaş, iyi toplum ortaya çıkarmak; yerel ve küresel düzeyde ekolojik, ekonomik ve toplumsal sorun ve ihtiyaçlara çözümler bulmak, hayatın kalitesini yükseltmektir. Toplumun en küçük yapı taşı olan “insanın”, toplumsal bir varlık olarak eğitilmesi ve şekillenmesi görevini üstlenen üniversiteler, bunun için gerekli olan bilimsel bilgiyi üretirken, ürettiği bilgiyle iyi vatandaş ve meslek sahibi olmasına katkı sağladıkları her bir bireyin, bir sonraki adımda bu bilgiyi davranışa dönüştürerek, içinde yaşanılır bir toplum meydana çıkarmasını da hedeflemektedir. Yükseköğretim kuruluşları yerelde kuruldukları bölgeleri de demografik, ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan etkileyerek, tamamlayıcı bir rol üstlenmektedir. Yerel ve küresel ölçekte sürdürülebilir ve daha iyi bir dünya için akademya ürettiği katma değeri toplum erişimine açmalıdır. İstanbul Gelişim Üniversitesi bu anlayışla küresel düzeyde içinde yaşanılır bir toplum meydana çıkartılmasına katkı sağlamayı; yerel boyutta bulunduğu bölgenin beşeri, sosyal, iktisadi ve ekolojik sorunlarının çözümüne katkı sağlamayı, sosyal sorumluluk çerçevesinde yürütülebilecek çalışmalarla, toplumun ve bölgenin iyiliğini amaçlamaktadır Eğitim, araştırma, sosyal, kültürel, sanatsal ve spor faaliyetlerini yürütürken kampüs içinde üretilenlerin topluma erişmesini, yaygınlaşmasını ve bu yolla insanlığa hizmet edilmesini sağlamak amacıyla “topluma hizmet” etmeyi bir asli görev ve faaliyet alanı olarak benimser. Bu istikamette tedbir ve teşvikler geliştirerek yürürlüğe koyar.Öğe Araştırma-Geliştirme Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğüİstanbul Gelişim Üniversitesi eğitim ve araştırma yapmayı birincil varlık sebebi olarak tanımlar. Araştırma yapmanın amacı değer üretmektir. Maddi ve maddi olmayan değerler birlikte kültürü meydana getirir: Teknoloji kültürün maddi unsurunu; sanat eserleri, fikir eserleri, anlamlar, toplumsal politikalar, knowhow, sosyal sermaye, yöntem, anlayış, felsefe ve gelenekler kültürün maddi olmayan unsurunu meydana getirir. Fen bilimleri, sosyal bilimler, sağlık bilimleri, spor, sanat ve diğer alanlarda değer üretmek amacıyla yapılan her tür araştırma ve geliştirme faaliyeti değer üretim faaliyeti olarak tanımlanır. Bilgi ve değer üretmek ve bu üretimleri iktisadi katma değere dönüştürmek için nitelikli araştırma ve yayın yapmak; üniversitenin araştırma insan gücünü geliştirmek; üniversitenin araştırma altyapısını, destek mekanizmalarını ve araştırma know-how’ını geliştirmek; üniversitenin yurt içinde ve yurtdışında bulunan diğer araştırma kuruluşlarıyla ortaklıklar ve işbirlikleri tesis etmek; üniversitenin araştırma gelirlerini artırmak; araştırma, bilim ve yayın etiği ilkelerine tavizsiz bağlı kalmak; uluslararası sıralamalarda iddialı bir konuma ve reel sektör dünyasında saygın bir itibara sahip olmak İGÜ’nün araştırma stratejisini meydana getirir.Öğe Uluslararasılaşma Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi RektörlüğüYükseköğretim kuruluşları, ekolojik, toplumsal, iktisadi ve teknolojik etkilerin sınır aşan özelliklerinin ön plana çıktığı; küreselleşmenin ve iletişim teknolojilerinin etkisiyle geçmişinde hiç olmadığı kadar entegre olan bir dünyada, değişim hızının yüksek ve bilginin yarı ömrünün oldukça kısa olduğu bir çevrede faaliyetlerini yürüttükleri bir döneme girmişlerdir. Bu özelliklere sahip yeni çevrelerinde yükseköğretim kuruluşlarının etkisi, rolü, maruz kaldıkları rekabet, performanslarının ölçüm biçimi, öğrencilerine kazandırmaları gereken nitelikler, insan kaynağının özellikleri, eğitim öğretim ve topluma hizmet çıktıları, reel sektörle işbirlikleri birinci ve ikinci kuşak üniversitelere göre çok önemli farklılıklar arz etmektedir. Yükseköğretimin maliyetlerinin arttığı rekabetin ise oldukça yükseldiği bu yeni çevrenin standartlarını yakalayamayan yükseköğretim kuruluşlarının başarılı olmaları ve hatta varlıklarını orta ve uzun vadede sürdürebilmeleri zor görünmektedir. İstanbul Gelişim Üniversitesi “Sürekli GELİŞİM yolunda değer üreten LİDER DÜNYA ÜNİVERSİTELERİNDEN olmak” misyonunu benimsemiştir. Uluslararasılaşma, bu misyonu gerçekleştirebilmenin olmazsa olmaz koşuludur. İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin hedefi değer üretmektir. Değer üretebilmek ve üretilenlerin değer olarak benimsenip yaygınlaşabilmesini sağlamak için; evrensel bilgiye ve birikime vakıf olmak; uluslararası gelişmeleri olduğu kadar ihtiyaçları izleyerek araştırma ve eğitim önceliklerini belirlemek gereklidir. Değer üretemeyen bir yükseköğretim kuruluşunun lider dünya üniversitesi olması beklenemez. Değer üretimi disiplinler arası, sektörler arası ve uluslararası işbirlikleri ve ortaklıkların olduğu faaliyetlerde daha hızlı, daha çok ve daha etkin şekilde gerçekleşmektedir. Bu sebeple İGÜ uluslararasılaşma yoluyla beşeri, sosyal, kültürel, entelektüel ve örgütsel sermayesini artırmayı kendisine hedef olarak benimsemiştir. Bu hedefe ulaşmak için Üniversitede çok uluslu bir insan kaynağı, çokuluslu bir öğrenci yapısı, çokuluslu araştırma ve geliştirme faaliyetleri, çokuluslu üniversite –reel sektör işbirlikleri oluşturmak, çokuluslu bir topluma hizmet kabiliyet ve kapasitesi kurmak stratejisi izlenir.Öğe Eğitim Politikası(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2018) İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörlüğüİstanbul Gelişim Üniversitesi önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyde akademik ve uygulamalı bilim, sanat ve spor eğitimi veren bir yükseköğretim kuruluşudur. Dünya ölçeğinde üretilen fikriyatı, bilimsel bilgiyi, estetik anlayışını ve meslek pratiklerini izlemeyi, öğrencilerine bu birikimleri aktarmayı ve öğrenmeyi öğretmeyi hedef edinmiş bir kuruluştur. Öğrenci odaklı, hayat boyu öğrenmeyi esas almış, Avrupa yükseköğretim bölgelesinin ve Türk yükseköğretim sisteminin hedef ve stratejileri ile ahenkli işleyen, iç ve dış paydaşların katılımıyla şekillenen, hesap verebilir, program, modül ve ders tasarımlarında gelenekle geleceği bütünleştirmiş, program ve ders öğrenim çıktıları, ders içerikleri ve ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerinde yenilikçi, kendi kendini iç ve dış denetim mekanizmaları ile düzenli değerlendiren ve iyileştiren bir eğitim anlayışının ve bu anlayışa dayalı kalite güvence merkezli uluslararası akreditasyona sahip bir eğitim sisteminin kurulması ve yürütülmesi Üniversitenin temel politikasıdır.