Yazar "Keskin, Nursefa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cultural Creatives’ Attitude Moderating Cynicism about Organizational Change(Duvar Kitabevi, 2020) Gündüz, Ertan; Keskin, Nursefa1. Introduction This preliminary work with the participation of the education professionals in Central-West Anatolia tried to analyze both if the cultural creatives’ attitude eased cynicism to organizational change and for which personality type it was easier. Firstly participants commented about the literature of cynicism, practical creativity and the positive contribution of Enneagram. Then, by reservations of disagreement both the reasons of stultification behavior decreasing organization’s success and its troubleshooting possibility had been hypothesized. Following the explorative and confirmatory factor analysis on the obtained data from the questionnaires of cynicism measure in Turkey pre-test post-test variances of The Enneagram Course resulted no overlaps to personality types. Hypothesis tests showed that the employees were winced less from the negative expectations emerged of change thanks to Enneagram System. Moreover, the behavior factor was lead actor of cynicism about change while cognitive factor seemed to moderate inversely. Cynics might have distance without sacrificing solidarity.Öğe Örgütlerde Yaratıcılık Gerçekleştirme Olanağı Üzerine Bir Araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021) Gündüz, Ertan; Keskin, NursefaDeğişim hızının yüksek olduğu günümüzde, örgüt başarısının en önemli etkenlerinden biri olan liderlerin örgüt çalışanlarını yaratıcılığa ikna etmelerinde Enneagram öğretisi/bilimi kurtarıcı olabilir. Bu çalışmada genel olarak Enneagram bilgisinin liderlik davranış tarzına etkisi üstünde durulmuştur. Enneagram bilimini öğrenen lider ve astların ortaya koyacağı başarı ve tarzın örgütteki etkililiği ve yaratıcı liderliğin başarılı uygulamasına katkısı üzerine odaklanılmıştır. Lider ve astlarından oluşan Afyon İlindeki eğitim teşkilatının örneklemi oluşturduğu gönüllü katılımcılara (N=194) Enneagram eğitimi (60 saat) ön ve son test uygulanmıştır. Yaratıcı liderliği benimsenme derecesi yüksek bir ölçekle ortaya koymak amacıyla keşfedici faktör analizi ile ölçek geliştirmek amacıyla önceki çalışmalara ilaveten yöneticilerle yapılan araştırma kısmında değinilen görüşmelerden yararlanılmıştır. Yöneticilerin Enneagram öğretisi kavrayışına sahip olduktan sonra yaratıcı liderlik açısından astlarından daha çok fayda sağladıkları bulunmuştur. Yaratıcı liderlik safhaları Enneagram öğretisi sayesinde daha dengeli ve etkili kullanılmaya başlanmıştır.Öğe Yaratıcı Liderlik Geliştirmede Enneagram Öğretisinin Rolü(Akademik Perspektif Derneği, 2019) Gündüz, Ertan; Keskin, NursefaBu çalışmada Yaratıcı Liderlik geliştirmede Enneagram öğretisinin etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Araştırma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerden oluşmaktadır. Örneklem grubu, ilde bulunan 817 yöneticinin % 15 ‘ine tekabül eden 123 yöneticinin rastgele seçilmesi ile oluşmuştur. 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan, Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ‘’Keşfediyoruz’’ adlı proje eğitimi kapsamında liderlik ve Enneagram konusunda, 123 yöneticiye 2 grup halinde, 30’ar saatten toplamda 60 saat teorik ve uygulamalı olarak proje eğitimi verilmiştir. Bu araştırmanın verileri proje eğitimi esnasında kullanılan Enneagram testinden ve yaratıcı liderlik ölçeğinden elde edilmiştir. Çalışmada, yöneticilerin yaratıcı liderlik kavrayışında olup olmadığı ve yaratıcı liderlikte Enneagramdan nasıl faydalanılması gerektiği üzerinde durulmuştur. Öz farkındalığa sevk eden Enneagram öğretisi somut biçimde ele alınmaya çalışılmış, yaratıcı liderlik ile ilişkisinin yönetime katkısı irdelenmiştir. Araştırmada çıkan sonuç Enneagram öğretisinin kişilik tipleri üzerinde yüksek olumlu etki düzeyine sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu araştırmada Enneagram öğretisinin Yaratıcı Liderliğe olan etkisini pozitif yönde artırdığı tespit edilmiştir. Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğündeki yöneticiler, kamu kurumunda birer eğitimci olduğu için, aynı ortak paydada bulunmalarından dolayı Yaratıcı Liderlik algılamaları birbirine benzerlik gösterdiği görülmüştür. Yapılan analizler incelendiğinde, yöneticilerin eğitimden önce de kendilerini bir lider olarak gördüklerini, Enneagram eğitimi sonrasında ise oluşan farkındalık sonucu yöneticilerin liderlik düzeylerinde çok az da olsa bazı liderlik vasıflarını taşımayabileceklerini fark ettikleri söylenebilir.Öğe Yaratıcı liderlik geliştirmede enneagram öğretisinin rolü(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Keskin, NursefaBu çalışmada Yaratıcı Liderlik Anlayışı ile Enneagram biliminin ilişkisi üstünde durulmuştur. Yaratıcılık evrimi düzeyi olarak Endüstri 4.0, Toplum 5.0, Robot İşletim Sistemi (ing. Robot Operating System) kavramlarının kullanıldığı günümüzde, Enneagram bilimini kullanan bir liderin ortaya koyacağı başarı ve işletmedeki yaratıcı liderliğin oluşumuna etkisi merak konusudur. Aşırı hızlı değişimin getirdiği krizlere karşı, mevcut yazına katkı yapan liderlik yaklaşımları içinde yaratıcı liderliğin örgütsel uyum açısından önemi esin kaynağı olmuştur. Akıllı üretim çağının yaşandığı, karanlık fabrikaların konuşulduğu dünyamızda; kurum başarısının en önemli etkenlerinden biri de değişimin temel unsuru olan liderlerin, kurum çalışanlarının değişime ikna edilmelerinde Enneagram öğretisi kurtarıcı olabilecektir. Lider, Enneagram ile mizaç haritalarını anlayarak kendisinin ve çalışanların kişilik potansiyellerini ne ölçüde kullandığını, çevremizdekileri harekete sevk eden duygu ve düşünceleri, stresli ve rahat durumlarda nasıl davranılabileceğini, iş yapış şekillerini, iletişim becerilerini, kısaca liderlik becerilerini keşfedebilir. Enneagram liderlerin hem kendi hem de çalışanlarını tanıması; değişen dünya şartlarına kolaylıkla uyum sağlamasında, böylece, örgütün başarısında ve devamlılığında etkili olacaktır. Stratejik insan kaynakları yönetimi penceresinden bakan öğrenen örgütler, rekabet üstünlüğünde kişisel yetenek ve becerileri öncelikle ele alacaklardır. Dijital dönüşüm ile şekil değiştiren kurumlarda Enneagram öğretisi ile özgün ve doğru bir şekilde örgütlenerek yönetilen çalışanların Akıllı Toplum Dönemi'nde öncü olacakları düşünülmektedir. Araştırmanın çalışma alanı, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerden oluşmaktadır. Örneklem grubu, ilde bulunan 817 yöneticinin % 15 'ine tekabül eden 123 yöneticinin rastgele seçilmesi ile oluşmuştur. 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan, Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ''Keşfediyoruz'' adlı proje eğitimi kapsamında liderlik ve Enneagram konusunda, 123 yöneticiye 2 grup halinde, 30'ar saatten toplamda 60 saat teorik ve uygulamalı olarak proje eğitimi verilmiştir. Bu proje eğitimi esnasında soru formları dağıtılarak hem tutum hem de düşünceleri içeren veriler Enneagram testinden (Don Richardo Riso, Russ Hudson:2009) ve yaratıcı liderlik ölçeğinden (Doktora Tezi ADA 2012) elde edilmiştir. Çalışmada, yöneticilerin yaratıcı liderlik kavrayışında olup olmadığı ve yaratıcı liderlikte Enneagramdan nasıl faydalanılması gerektiği üzerinde durulmuştur. Öz farkındalığa sevk eden Enneagram öğretisi somut biçimde ele alınmaya çalışılmış, yaratıcı liderlik ile ilişkisinin de yönetime katkısı irdelenmiştir.