Yazar "Karayaman, Saffet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Review of Studies on Academic Success in Blended Learning Approach in Turkey; A Content Analysis Study(Global Journal For Research Analysis, 2016) Karayaman, Saffet; Çelik, CoşkunThe purpose of this study is to conduct content analysis of studies on the effect of blended learning approach on academic success and determine the trends of these studies. In the study, 51 studies, which were accessed as a full text based on the keyword "blended learning" in higher education academic search engine by using the purposive sampling method, were subjected to content analysis through the Publication Classification Form (PCF). These studies were reviewed in terms of "study subject area, year of publication, research method, sampling method, sample group and size, data collection tools and data analysis methods". Frequency and percentage ratios were used in the analysis of data and the findings are presented in tables. Findings show that studies on blended learning were mostly conducted in 2012. It was found that quantitative research method was preferred more, simple random sampling stood out, primary school students were mostly included in the sample group, and the sample group generally consisted of between 31-100 people in these studies. As a data analysis method, single data analysis method was preferred more and the academic success was frequently addressed as the research subject.Öğe School Administrators Who Serve in Different Institutions Ethical Dilemmas and Their Attitudes towards These Dilemmas(Asian Journal of Education and Training, 2018) Karayaman, SaffetThe aim of the study was to determine what ethical dilemmas are faced by school administrators working in different institutions, what they are doing to solve the dilemmas / according to the motives. The research is a patterned qualitative case study and multiple case design is used. 50 school administrators participated by easy-to-reach state sampling method participated. The data were collected by standardized open-ended interview technique and examined by categorical content analysis method. According to the study, all school administrators have the highest ethical dilemma related to "student affairs", "school external affairs", "personnel affairs", "monetary business of the school" and "school and student-parent associations" were experienced. It has been found on all school type, to be solved these dilemmas by "taking risks for the benefit of the school / student", "listening to the voice of the conscience", "doing what the law says it" or "seeking ways to compromise". These results are discussed in the light of literature and suggestions are presented.Öğe Yönetimde Duygusal Zekâ ve İşyeri Mutluluğu İlişkisi: Okul Yöneticileri Örneği(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021) Karayaman, SaffetBu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile onların işyeri mutlulukları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Okul yöneticisi olarak, okul müdür ve müdür yardımcıları ele alınmış ve İstanbul ili Avrupa yakası okulları evreninde anket uygulanmıştır. Anket, kişisel bilgiler formu, duygusal zekâ ölçeği ve işyeri mutluluğu olmak üzere üç kısımdan oluşmaktadır. Uygulanan ankete 404 okul yöneticisi katılmış ve elde edilen veriler SPSS programı yardımı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizlere göre, Okul yöneticilerini duygusal zekâ düzeyleri arttıkça, işyeri mutluluklarının da arttığı, yine tam tersi olarak duygusal zekâ düzeyleri düştükçe işyeri mutluluk düzeylerinin de düştüğü görülmüştür. Kendi duygularının veya başkalarının duygularının farkında olan, duygularını daha verimli kullanabilen, duygularını kontrol edip düzenleyebilen okul yöneticisinin işyeri mutluluğunun da artacağı beklenen bir sonuçtur. Yöneticilerin duygusal zekâ yeteneklerinin geliştirilmesi hem kendi işyeri mutluluklarına hem de tüm işyeri paydaşlarının işyeri mutluluklarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Yönetimde duygusal zekâ, işyeri mutluluğu ve etik karar ilişkisi: Okul yöneticileri üzerinde bir araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Karayaman, SaffetBu tez çalışmasında, okul yöneticilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile işyeri mutlulukları ve etik karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin varlığı, ne durumda olduğu ve düzeyi incelenmiştir. Çalışma, İstanbul Avrupa yakasındaki ilkokul, ortaokul ve lise okul yöneticileri üzerinde uygulanmıştır. Öncelikli olarak genel bir literatür taraması yapılmış, küresel kaynaklar incelenmiş ve tasnif edilmiştir. Çalışmanın hipotezleri oluşturulmuş, anlaşılması ve irdelenmesi istenen kavramlara ilişkin uygun ölçme yöntemleri belirlenmiştir. Araştırmada ele alınan değişkenleri ölçmeye yarayan ve onları en iyi ifade edebileceği düşünülen anket ve ölçekler netleştirilmiş, güncellenmesi gerekenler gerekçeleri belirtilerek güncellenmiş ve belirlenen evren ve örneklem üzerinde uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı aracılığıyla istatistiksel veriye dönüştürülmüştür. Ardından eldeki veriler literatür ışığında yorumlanmış ve sonuç ve önerilerle tez tamamlanmıştır. Okul yöneticilerinin, gerek hitap ettikleri paydaşlar ve aktörlerin önemi, hem yaptıkları işin toplum açısından hassasiyeti nedeniyle çok önemli bir görev ifa ettikleri ortadadır. Bu önemli görevi ifa eden kişilerin standart üstü bir duygusal zekâya sahip olmaları oldukça önem arz etmektedir. Bununla birlikte işlerinde mutlu olmaları, bulundukları kurumun ve kurum paydaşlarının moral motivasyon ve mutlulukları için de hayati önem taşımaktadır. Duygusal zekâsı çok güçlü olan yöneticinin alacağı kararların etik değerler süzgecinden geçmiş olması, duygusal zekâ yeteneğinin faydacıl olmasını sağlayacaktır. Duygusal zekâ yönünden gelişmiş ancak etik değerlerden yoksun yöneticilerin fayda yerine zarar getirebileceği hususuna da dikkat çekilmiştir. Okul yöneticilerinde duygusal zekâ yeteneğinin gelişmiş olmasının, bu yeteneğin etik karar verme düzeyi ile daha da anlamlı olacağı görülmektedir. Okul yöneticilerinin aynı şekilde işyeri mutluluklarının da duygusal zekâ ve etik karar verme düzeyleri ile ilişkileri ortaya çıkarılmış ve araştırmacılara ve yöneticilere öneriler sunulmuştur.