Yazar "Kanbur, Bahar Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Effect of simulation on the development of cognitive skills of the first aid and emergency aid students in neonatal resuscitation(Çukurova Üniversitesi, 2020) Doğan, Pınar; Kanbur, Bahar Nur; Köse, Selmin; Baltacı Göktaş, SonayPurpose: This study was conducted to search the effect of simulation on the development of cognitive skills of the first aid and emergency students in neonatal resuscitation. Materials and Methods: The study, which was planned as a randomized controlled, experimental study, was performed between with 60 students studying in the second year of First Aid and Emergency Programme. The students were divided into two groups as experimental and control groups. Prior to the study, the students were provided with an information form and the Scale of Problem Solving Inventory (PSI) and the Neonatal Resuscitation Knowledge Exam were conducted on both of the groups to determine the individual characteristics of the students. The students in the experimental group were trained with the “Scenario-Based Simulation Application” while the control group was given a theoretical lecture on “Neonatal Resuscitation” by the researcher. After two weeks, the final tests were applied to both groups. Result: The averages of the student grades from the Neonatal Resuscitation examination after the training revealed a difference between the groups and that simulation group got higher grades, and the averages of the student groups from the PSI determined that the total grade averages of trust, personal control and total score were significantly different. Conclusion: The use of simulation in the neonatal resuscitation training of the First Aid and Emergency students is effective and it increases the knowledge score averages and problem-solving skills of the student.Öğe Görsel Medyanın ve Subliminal Mesajların Çocuk Sağlığı Üzerine Etkileri(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2020) Kanbur, Bahar NurGörsel medya, çocukların yaşamlarında büyük etkiye sahiptir. Çocukların davranışlarını, tutumlarını ve dünya görüşlerini şekillendirmesi sebebiyle sosyalleştirici etkisi en fazla olan araçlardan birisidir. Çocukların yaşamlarını zenginleştirmesi, sağlıksız davranışları değiştirmesi, eğitimi ve bilgiyi yaygınlaştırması, milli ve manevi değerlerin çocuğa kazandırılması, hoşgörüye teşvik etmesi, toplumsal farkları azaltmasını sağlayabilmesi gibi işlevleri bulunmaktadır. Ancak diğer bir açıdan bakıldığında görsel medya çocuğun hayal gücünü sınırlandırır, öğrenme güçlüğüne ve okul başarısında düşmeye neden olur. Şiddet içeren davranışlara teşvik etme, ahlaki değerlerin bozulmasına öncülük etme, sosyal duygusal duyarlılıkları azaltma, anksiyete, depresyon ve intihar davranışları üzerinde kolaylaştırıcı etki yapma, yerel kültürleri baskılama ve yabancılaşmaya katkı sağlama gibi olumsuz etkileri vardır. Televizyon, sinema, internet gibi görsel medya araçlarının içerdiği subliminal mesajlar çocuk üzerinde direkt bir etkiye sahip değildir, ancak dolaylı yoldan bilinçaltını etkileyerek çocukların davranışları üzerinde değişiklik yaratır. Çocukların görsel medya ile geçirdikleri sürenin uzunluğu göz önüne alındığında, çocuklar üzerinde olumsuz kalıcı etkileri olmaktadır. Çocuklar bu konu karşısında savunmasız durumda oldukları için çocuk ve görsel medya ilişkisi üzerinde dikkatle durulması gereken önemli bir konudur. Bu derlemenin amacı, görsel medya araçlarının içerdiği subliminal mesajların çocuk sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerini literatür bilgileri ışığında sunmaktır.Öğe Sınava Hazırlanan Öğrencilerde Sınav Kaygısının Beslenme Durumu Üzerine Etkisi(Türk Tabipleri Birliği, 2023) Rashidi, Mahruk; Kanbur, Bahar Nur; Yıldırım, GülayAmaç: Bu çalışma sınava hazırlanan öğrencilerin sınav kaygısı ile beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişkisel tipte planlanan araştırmanın örneklemini İstanbul’da özel bir kolejde okuyan, lise ve üniversite sınavlarına hazırlanan 166 öğrenci oluşturmuştur. Veriler; Anket Formu, Sınav Kaygı Envanteri, Beslenme Alışkanlıkları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U, KruskalWallis H, Student t testi, Oneway Anova testi ve Spearman Korelasyon testleri kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada kız öğrencilerin erkek öğrencilere, üniversite sınavlarına girecek olan 9.- 12. Sınıflarda okuyan öğrencilerin lise sınavlarına girecek 5.-8. Sınıf öğrencilerine göre daha fazla sınav kaygısı yaşadıkları saptanmıştır (p<0,05). Sınav kaygısı yüksek olan öğrencilerin vitamin desteği aldıkları, daha fazla çay veya kahve tükettikleri tespit edilmiştir (p<0,05). Günde 3 bardak veya daha fazla kahve içen öğrencilerin olumsuz beslenme alışkanlıklarının olduğu saptanmıştır (p<0,05). Sınav Kaygı Envanteri puan ortalaması 40,16±12,4’dür. Beslenme Alışkanlıkları Ölçeği puan ortalaması 121,72±21,1’dir. Öğrencilerin sınav kaygısı arttıkça olumsuz beslenme alışkanlıklarının arttığı ve iki değişken arasında anlamlı pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır (r=0,356; p<0,001). Sonuç: Kız öğrencilerin ve üniversite sınavlarına girecek 9.-12. Sınıf öğrencilerinin daha fazla sınav kaygısı yaşadığı saptanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygısı arttıkça olumsuz beslenme alışkanlıkları artmaktadır.Öğe Validity and reliability of the Neonatal Infant Acute Pain Assessment Scale (NIAPAS) in Turkish: prospective study(ASSOCIACAO PAULISTA MEDICINA, AV BRIG LUIS ANTONIO, 278-7 ANDAR, SAO PAULO CEP01318-901, BRAZIL, 2021) Kanbur, Bahar Nur; Mutlu, Birsen; Salihoğlu, ÖzgülBACKGROUND: Using pain scales helps nurses in making early diagnoses and in assessing and managing pain symptoms and findings when developing a nursing care plan. OBJECTIVE: To determine the validity and reliability of the Turkish form of the Neonatal Infant Acute Pain Assessment Scale (NIAPAS). DESIGN AND SETTING: Prospective study conducted in Istanbul Bakırköy Dr. Sadi Konuk Training and Research Hospital, Istanbul, Turkey. METHODS: 145 newborns in the 26th to 42nd gestational weeks that were receiving treatment and care in the neonatal intensive care unit were included in this study. A total of 1740 pain assessments were made by two independent observers on these 145 newborns. The research data was collected using a newborn description form, NIAPAS and the Neonatal Infant Pain Scale (NIPS). RESULTS: The scope validity index of NIAPAS was found to be between 0.90 and 1.00 and its Cronbach’s alpha coefficient was 0.914. Correlations between characteristics and total scores (r = 0.20-0.82) were found to be sufficiently high. In an assessment on concurrency validity, there was a strong positive relationship between NIAPAS and NIPS scores (r = 0.73-0.82; P < 0.000). From kappa analysis (0.73-0.99) and intraclass correlation (r = 0.75-0.96), it was determined that there was concordance between the observers. CONCLUSION: NIAPAS was found to be a valid and reliable scale for evaluating acute pain in newborns.