İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi2023-06-022023-06-022023https://hdl.handle.net/11363/4777OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARININ YÜKSEKÖĞRENİMDE KULLANIMI Geleneksel eğitim yöntemleri, öğrencilerin sıkılmalarına ve motivasyonlarını kaybetmelerine neden olabilir. Bu nedenle, öğretimde yeni yöntemlerin kullanımı önem kazanmaktadır. Oyunlaştırma uygulamaları, özellikle yükseköğretim kurumlarında kullanılan bir eğitim teknolojisi haline gelmiştir. Oyunlaştırma, öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirerek öğrencilerin ilgisini çekmeyi ve motivasyonlarını artırmayı hedefler. Bir dersin içeriği oyunlaştırılabilir ve öğrencilerin oyun yoluyla öğrenmeleri sağlanabilir. Bu, öğrencilerin daha fazla katılım göstermelerini ve ders materyaline daha fazla ilgi duymalarını sağlar. Oyunlaştırılmış dersler, öğrencilerin öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirmesi nedeniyle daha uzun süre dikkatlerini toplamalarını da sağlar. Ayrıca, öğrencilerin notlarına etki eden oyunlaştırılmış etkinlikler de düzenlenebilir. Örneğin, sınav öncesi oyunlaştırılmış etkinliklerle öğrencilerin daha iyi hazırlanmaları sağlanabilir. Oyunlaştırma uygulamaları ayrıca, öğrencilerin öğrenme sürecinde birbirleriyle etkileşim kurmalarını ve bir takım halinde çalışmalarını da sağlayabilir. Bu amaçla öğrenciler sosyal anlamda da etkileşimlerini artırmış ve sadece kendi öğrenmelerini değil, aynı zamanda birbirlerinin de öğrenme süreçlerini olumlu yönden etkilemiş olurlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesİstanbul Gelişim Üniversitesiİktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler FakültesiBültenlerİstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom: Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı: 29, Mayıs 2023)Other29