Örüklü, CananDağcı, Destina GizemÇakmak, Sultan2021-05-022021-05-0220212536-44992602-2605https://hdl.handle.net/11363/2729https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1140393https://doi.org/Amaç: Bu çalışmada Sağlık Bilimleri Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin cinsel mitler ile ilgili düşüncelerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 325 öğrenci ile yüz yüze görüşerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Cinsel Mitler Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney U Testi, Kruskal-Wallis Testi ve Spearman rho korelasyon testi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %69,5’inin kadın ve %97,5’inin bekâr olduğu, %69,8’inin şehirde yaşadığı belirlenmiştir. Ailesi Doğu Anadolu Bölgesi’nde yaşayan öğrencilerin cinsel yönelim ve mastürbasyon alt boyut puan ortalamaları anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Erkeklerin cinsel yönelim, toplumsal cinsiyet, yaş ve cinsellik, cinsel davranış, cinsel ilişki, cinsel memnuniyet alt boyut puan ortalamaları ve toplam cinsel mitler puanı kadınlara göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Evlilik öncesi cinsel deneyim yaşanmasını uygun bulmayan öğrencilerin cinsel yönelim, mastürbasyon ve cinsel şiddet alt boyut puan ortalamaları ve toplam cinsel mitler puan ortalamaları evlilik öncesi cinsel deneyimi uygun bulan öğrencilere göre anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. Sonuç: Erkeklerin cinsel mitlere inanma düzeyi kadınlardan fazladır. Bireyin ailesinin yaşadığı coğrafi bölge cinsel mitlere inanma durumunu etkilemektedir. Cinsel bilgilerin topluma doğru aktarılması amacıyla düzenlenen cinsel sağlık eğitimleri planlanırken kültürel ve coğrafi farklılıklar göz önünde bulundurulmalıdır.Aim: This study aimed to evaluate the thoughts of the students studying at the School of Health Sciences on sexual myths. Method: The study was carried out face-to-face with 325 students studying at a foundation university. The data of the study were collected using the “Introductory Information Form” and “Sexual Myths Scale”. Descriptive statistics, Mann-Whitney U Test, Kruskall-Wallis Test and Spearman rho correlation test were used to analyze the data. Results: It was determined that 69,5% of the students participating in the study were female, 97,5% were single, and 69,8% lived in the city. The sexual orientation and masturbation sub-dimension mean scores of the students whose families live in the Eastern Anatolia Region were found to be significantly higher. Male sexual orientation, gender, age and sexuality, sexual behavior, sexual intercourse, sexual satisfaction sub-dimension mean scores and total sexual myths scores were statistically significant compared to women (p<0,05). Sexual orientation, masturbation and sexual violence sub-dimension mean scores and total sexual myths mean scores were found higher in students who find it inappropriate to have sexual experiences before marriage than others who find it appropriate. Conclusion: Men are more likely to believe in sexual myths than women. The geographical region in which the individual's family lives affects their belief in sexual myths. Cultural and geographical differences should be taken into consideration while planning the sexual health trainings organized in order to transfer sexual information to the society correctly.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United StatesÜniversite öğrencisicinsel mitlerbakış açısıUniversity studentsexual mythsperspectiveÜniversite Öğrencilerinin Cinsel Mitlere Bakış Açısı ve İlişkili FaktörlerUniversity Students' Perspective on Sexual Myths and Related FactorsArticle13718710.38079/igusabder.8457361140393