İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi2023-12-132023-12-132023https://hdl.handle.net/11363/6684DİJİTAL EVRENDE PAZARLAMA VE REKLAMCILIKTA DEĞİŞİMİN YENİ BİR MECRASI OLARAK METAVERSE Günümüz dünyasının en dinamik ve teknolojik gelişmelerden en hızlı etkilenen alanlarından biri dijital pazarlamadır. Dolayısıyla güncellemeler ve yeniliklere hakim olarak "ilk kullanan" konumunda olmak, pazarlamacıları ve markaları öne çıkaracak olmazsa olmazlardan biri denilebilir. Dolayısıyla Metaverse için, markalar, pazarlamacılar ve reklamcılar adına konuya bir an önce dahil olunması gereken bir alan diyebiliriz. Metaverse, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerin internetinin (IoT) birleşimidir ve hepsine tek bir arayüz üzerinden erişilebilir. Bunu Google Earth ile Second Life'in Tinder ile buluşması olarak düşünebilirsiniz. Metaverse, markaların tüketicilerle iletişim kurma şeklini, pazarlamacıların yeni müşterileri nasıl bulduğunu, şirketlerin pazarlama harcamalarını nasıl optimize ettiğini ve tüm kanallarda reklam kampanyalarının nasıl oluşturulduğunu ve yürütüldüğünü değiştirecek.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİstanbul Gelişim Üniversitesiİktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler FakültesiBültenlerİstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom: Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı: 35, Kasım 2023)Other35