İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi2023-04-012023-04-012023https://hdl.handle.net/11363/4265DİJİTAL PLATFORMLARDAKİ VİDEO PAZARINDA TEKNOLOJİK BİR YARIŞ: SİNEMA KAMERALARI Dijital platformların tüm dünyada aktif olarak kullanılmaya ve bir kazanç kapısı olarak görülmeye başlamasının ardından, birçok teknolojik üretim yeniden şekillenmeye başladı. Son dönemde özellikle Youtube gibi platformlarda oluşturulan kanallar aracılığıyla binlerce -belki de milyonlarca kullanıcı dijital içerik üreticisi haline geldi. Özellikle video içeriklerin üretildiği bu tarz platformlarda, kullanıcılar önce Webcam kameralarla içerik üretirken, sonraları daha kaliteli görüntü elde edebilmek amacıyla profesyonel kameralara yöneldiler. Kamera üreticileri de bu pazara hakim olmak için gitgide daha kompakt ve otomatik özellikler sunan kameralar üretmeye çabaladılar. Aslına bakarsanız Youtube, Twitch vb. platformanlarda yayın yapan yayıncıların –klasik yayıncıların- bu marka ve modellerle çekilen görüntüler arasındaki farkı zaten bilmedikleri bazı testlerle ortaya koyulmuş. Bu testlere bakılınca onlar için kullanımı en kolay kameraların bir bakıma en ideal kameralar olduğu görülüyor. İşte tam da bu sebepten birçok firma Vlog kameraları üretiyor.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesİstanbul Gelişim Üniversitesiİktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler FakültesiBültenlerİstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom: Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı: 27, Mart 2023)Other27