Alashe, Aminat Oropo2022-01-272022-01-272021https://hdl.handle.net/11363/3324Danışman: DOÇ. DR. METİN UYAR Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administration Dizin:Finansal kurumların sürdürülebilirliğinde ve performansında pazarlamanın ve sosyal medyanın giderek artan bir etkisi vardır. Nicel etmenler arasında yer alan pazarlama harcamaları ile nitel bir etken olan sosyal medya, finansal kurumların performansını ve karlılığını etkilemektedir. Bu bağlamda finansal kurumlarda, pazarlama, sosyal medya ve kurumsal performans arasındaki bağıntıyı incelemek son derece önem taşımaktadır. Bu bilimsel araştırmada, finansal kurumların sosyal medya takipçi sayısı ve pazarlama harcamalarının tutarı ile brüt kazan ve vergi sonrası kar değişkenleri dikkate alınarak bir model oluşturulmuş ve test edilmiştir. Araştırmada Nijerya'da faaliyet gösteren 13 finans kurumunun finansal ve sosyal medya verisinden yararlanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, finans kurumlarının sosyal medya hesaplarını takip eden kullanıcı sayısı ile brüt kazanç arasında önemli bir bağıntının varlığını göstermektedir. Ayrıca, pazarlama harcamalarının tutarı da brüt kazanç üzerinde pozitif etkiye sahiptir. Hem sosyal medya takipçi sayısı hem de pazarlama harcamalarının tutarı, finansal kurumların vergi sonrası karını olumlu etkilemektedir. Elde edilen bulgular ışığında değerlendirmeler ve öneriler yapılmıştır.Marketing and social media have an increasing impact on the sustainability and performance of financial institutions. Marketing expenditures, which are among the quantitative factors, and social media, which is a qualitative factor, affect the performance and profitability of financial institutions. In this context, it is extremely important to examine the relationship between marketing, social media, and corporate performance in financial institutions. In this scientific research, a model was created and tested by considering the number of social media followers of financial institutions, the number of marketing expenditures, and the variables of gross earnings and profit after tax. In the research, analyzes were carried out by using the financial and social media data of 13 financial institutions operating in Nigeria. The results of the analysis show that there is a significant correlation between the number of users following the social media accounts of financial institutions and the gross earnings. In addition, the amount of marketing expenditures also has a positive effect on gross earnings. Both the number of social media followers and the number of marketing expenditures positively affect the after-tax profit of financial institutions. In the light of the findings obtained, evaluations and suggestions were made.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United StatesSosyal MedyaPazarlama HarcamalarıBrüt KazançFinansal KurumVergi Sonrası KarSocial MediaMarketing ExpenseGross EarningsFinancial InstituteProfit After TaxationInfluence of social media and marketing on corporate performance of financial institutes: An analysis on selected companies in NigeriaSosyal medya ve pazarlamanın kurumlara etkisi, finansal kurumların performansı üzerine bir analiz: Nijerya'da seçilmiş şirketlerMaster Thesis