Yazar "Duygun, Adnan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E-Perakende Hizmet Kalitesinin Marka Değerine Etkisi(Pamukkale Üniversitesi, 2020) Özdener, İbrahim Halil; Duygun, AdnanBu çalışmanın temel amacı, e-perakende hizmet kalitesi algısının marka değerine etkisini incelemektir. E-perakende sitesine örnek teşkil etmesi amacıyla Trendyol.com e-perakende sitesi seçilmiştir. Veriler anket yöntemiyle toplanmış ve rastgele örnekleme yöntemiyle ulaşılan 322 Trendyol.com müşterisi araştırmaya dahil edilmiştir. Öncelikle, müşterilerinin sosyodemografik özellikleri ile ilgili bulgulara yer verilmiştir. Daha sonra, hem e-perakende işletmesinin hizmet kalitesi algısı hem de e-perakende işletmesinin marka değeri açısından sosyo-demografik özelliklerin farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Son olarak, e-perakende işletmesinin hizmet kalitesi algısının marka değerine etkisini incelemek için regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Trendyol.com e-perakende sitesinin hizmet kalitesi algısının marka değerine etkide bulunduğu ortaya çıkmıştır. E-perakende hizmet kalitesi algısının, marka değeri üzerinde %44,3 oranında değiştirme etkisine sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, araştırma sonuçlarına göre bazı önerilerde bulunulmuştur.Öğe The Effect of Logistics Activities on Participant Satisfaction in Sports Organizations(Taki Can Metin, 2023) Duygun, Adnan; Subaşı, MustafaLogistics activities in sports organizations and the effect of these activities on participant satisfaction have not been measured in the literature. The study to be carried out is important in terms of contributing to the literature on this subject. So that, the main purpose of this study is to measure the effect of logistics activities in sports organizations on participant satisfaction. The National Rowing Championships on the Sapanca Rowing Course were chosen as the application area. The number of respondents to the survey was 111. The study analyses the effect of logistics activities in sports organizations on participant satisfaction with partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). The study was analyzed by SmartPLS 3. The main finding of the study is that logistics activities have an impact on participant satisfaction. According to the result, it is possible to say that 44.5% (R2 ) indicate logistics activities have the strongest effect on participant satisfaction. This result will guide the managers for organizing rowing sports organizations.Öğe The Effect of Price Perception on Customer Loyalty in Airline Cargo Transportation(Vedat Veli Çay, 2022) Artık, Erkut; Duygun, AdnanAirline cargo transportation is the preferred transportation system as the fastest transportation way today. However high costs also lead to high prices. Therefore, pricing is one of the issues that businesses should pay the most attention to when planning. Although competition over price is a competitive factor that businesses do not want to enter, this situation has become inevitable due to the intensity of the competition. To cope with this situation, it is beneficial for businesses to constantly measure and evaluate the price perception of customers. In addition, it is of great importance for every customer for airline cargo companies that want to stay afloat in a dynamic market. Providing unconditional customer satisfaction and turning these customers into loyal customers is the key to sustainable success for companies engaged in airline cargo transportation. Based on what has been described so far, it is possible to express the main purpose of this study in the form of investigating the effect of price perception on customer loyalty. The businesses using airline cargo transportation were included in the research and in this direction, research was carried out with 33 businesses operating in the Marmara Region and using airports in Istanbul. In the study, it was concluded that airline cargo service price perception does not have a statistically significant effect on airline cargo service customer loyalty. Finally, suggestions have been made to those interested in the subject.Öğe İnternetten Alışveriş Yapan Tüketicilerin Karar Verme Tarzlarının Satın Alma Tercihleri Üzerine Etkisi(Beykoz Üniversitesi, 2020) Güler Binkanat, Gülkız; Duygun, AdnanBu çalışmanın temel amacı; tüketicilerin karar verme tarzlarının satın alma tercihleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya internetten alışveriş yapan tüketiciler dahil edilmiş ve bu doğrultuda, İstanbul ilinde internetten alışveriş yapan 393 tüketiciye anket uygulanmıştır. Bu çalışmada, tüketici karar verme tarzlarını incelemek amacıyla literatürde Tüketici Tarzları Envanteri (TTE) olarak bilinen ve pek çok ülkede tüketici karar verme tarzlarını anlamak amacıyla kullanılan ölçekten yararlanılmıştır. Türk tüketicilerinin karar verme tarzlarının anlaşılmasına yardımcı olmak amacıyla, ölçek 2013 yılında Türkçe’ye uyarlanmıştır. Bu çalışmada da bu ölçekten yararlanılmıştır. Ayrıca literatüre dayanarak, tüketici satın alma tercihlerine ilişkin değişkenler ortaya konmuştur. Tüketici karar verme tarzlarının tüketici satın alma tercihleri üzerinde etkisinin olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, tüketici satın alma tercihlerindeki değişimin %37,5’inin, tüketici karar verme tarzları ile açıklanabileceğini söylemek mümkündür.Öğe Kurumsal İtibar ve Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkileri: İstanbul’da Alışveriş Merkezlerinde Bir Araştırma(ACC Publishing, 2016) Duygun, Adnan; Menteş, S. AhmetPerakendecilik Alışveriş Merkezlerinin (AVM) yaygınlaşması ile birlikte her geçen gün büyüyen bir sektör haline gelmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, perakende sektöründe kurumsal itibar ve hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerine etkilerini ortaya koymak için bir model geliştirmek ve test etmektir. Kurumsal itibarı ölçmek için RepTrak ölçeği, perakende hizmet kalitesini ölçmek için ise perakende hizmet kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre kurumsal itibarın müşteri menuniyeti üzerine etkisinin olmadığı bulunmuştur. Perakende hizmet kalitesini temsil eden faktörlerden fiziksel görünüm ve materyaller ile iletişim ve problem çözmenin müşteri memnuniyeti üzerine etkileri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kurumsal itibar ile perakende hizmet kalitesi arasındaki ilişki incelendiğinde, aralarında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çerçevede geleceğe yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öğe Liman Bilgi Sistemlerinin Başarı Faktörlerinin Ölçümü(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2018) Alnıpak, Serdar; Uyar, Metin; Duygun, AdnanBilgi sistemlerinin uluslararası ticaret hareketlerinin gelişimine yaptığı katkılar son dönemde ele alınan ve tartışılan bir fenomendir. Bilgi sistemlerinin varlığı ve etkin kullanımı, uluslararası ticari faaliyetlerin merkezinde yer alan liman operasyonlarının başarısı için vazgeçilmezdir. Limanlar arası artan rekabet yöneticileri verimlilik ve etkinlik konularında maksimum artışı sağlamaya zorlamaktadır. Bilgi sistemlerinin etkinliği, limanlarda gözlemlenen yük miktarlarındaki ve gemi boyutlarındaki artışlar, değişen müşteri talepleri vb. zorluklara dair problemlerin çözümünü ve sürdürülebilir liman verimliliğinin sağlanmasına dair uygulamaları kolaylaştırmaktadır. Bu bilgiler ışığında gerçekleştirilen araştırmada, limanlarımızın kullandıkları bilişim sistemlerinin başarısının değişik faktörler üzerinden incelenerek ortaya güncel ve faydalı bir analizin konulması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda TÜRKLİM (Türkiye Liman İşletmecileri Derneği)’e üye olan limanlar baz alınarak saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Bilgi sistemleri başarı faktörleri ölçümü için De Lone ve Mc Lean’in güncelleştirilmiş modeli baz alınmış ve ‘’Bilgi Kalitesi’’, ‘’Sistem Kalitesi’’, ‘’Hizmet Kalitesi’’, ‘’Kullanım’’, ‘’Kullanıcı Memnuniyeti’’ ve ‘’Net Fayda’’ olarak 6 değişken kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları göstermektedir ki limanlarımızda kullanılan bilgi sistemlerinin başarısında sistem kalitesi ve hizmet kalitesi kritik faktörlerdir. Bilgi kalitesi, sistem kalitesi ve hizmet kalitesi kullanıcı memnuniyetini ortaya çıkarmakta, artan kullanıcı memnuniyeti ise sistemin başarısına ve elde edilen net faydaya pozitif etki etmektedir.Öğe Lokasyon Bazlı Pazarlama Açısından Sosyal Ağ Uygulamalarının Kullanımı: Swarm Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma(AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 2018-02-12) Duygun, AdnanGelişen ve değişen dijital teknolojiye bağlı olarak pazarlama stratejileri de dijital platformda kendine yer bulmaktadır. İnternetin cep telefonlarında yaygın bir şekilde kullanılmaya başlaması ile birlikte mobil bazlı uygulamaların pazarlama literatürüne eklediği kavramlardan biri de lokasyon bazlı pazarlamadır. Bu çalışmada, lokasyon bazlı pazarlama açısından sosyal ağ uygulamalarının kullanımı incelenmiştir. Foursquare, Google Plus, Gypsii, Plazes ve Facebook gibi sosyal ağ uygulamaları olsa da son dönemlerde en popüler sosyal ağ uygulamalarından biri Swarm uygulamasıdır. Bu sebeple, araştırma Swarm kullanıcıları üzerine gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Swarm kullanım alışkanlıklarının ve Swarm kullanıcılarının davranışlarına etki eden faktörlerin ortaya konması amaçlanmıştır. Ortaya çıkan sonuçlara göre Swarm kullanma alışkanlıkları; kullanıcıların yer bildirimi yapma sıklığı ve kullanıcılar tarafından yer bildirimi yapılan mekanlar olarak sıralanmaktadır. Swarm kullanma davranışları ise dört faktör altında toplanmaktadır. Bunlar; kullanım kolaylığı, elde edilen faydalar, eğlence ve hedonik değer ile sosyal etki ve bağlanmadır. Ayrıca, Swarm kullanım alışkanlıklarının Swarm kullanma davranışlarını oluşturan tüm faktörlere genel olarak yüksek derecede veya güçlü bir şekilde etkide bulunduğu tespit edilmiştirÖğe A Multidimensional Marketing Communication Model on Social Media For Global Brands: The Case of Coca-Cola Turkey(Deniz Yengin, 2022) Bağcan, Sarp; Duygun, AdnanMarketing communication is one of the part of the marketing mix and it can be posibly said that it plays an important role to engage between consumers and brands. Recently, social media platforms have become one of the environments used by brands for marketing communication purposes. The main purpose of this study in this direction is to analyze the marketing communication efforts of global brands in social media to develop a multi-dimensional marketing communication model. One of the most famous global brands is Coca-Cola and it is selected as an example for this purpose. Coca-Cola Turkey's Facebook and Twitter accounts were examined by using the content analysis by the years of 2017 and 2020. The year 2020 also covers the Covid-19 pandemic period. In this study, Taecharungroj's work (2016) was used to concretely show this modifiable material size of the marketing communication model. But, the study proposes a multidimensional marketing communication model for various content forms on social media. These dimensions are time, subject, channels and material dimensions. Instead of Taecharungroj's work, material, other perspectives and applications can be added to the four-dimensional information sharing model. The system, created by considering time, subject, channel and material dimensions, covers a process from content to application. It will also provide similar conveniences for researchers.Öğe Sosyal Medya Bağımlılığının Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkisi(Gümüşhane Üniversitesi, 2018) Duygun, Adnanİnternetin gelişmesine paralel olarak, sosyal medya hayatın her alanına girmiş bulunmaktadır. Kullanım sıklığının artmasına bağlı olarak sosyal medyaya olan bağımlılığın da giderek arttığını söylemek mümkündür. Kullanıcılar sosyal medyada pek çok konuda paylaşımda bulunmakta ve yorumlar yapmakta, yapılan yorum ve paylaşımlara dayanarak kullanıcılar birbirlerinden etkilenebilmektedirler. Satın alma karar süreci de bu konulardan birisidir. Bu araştırmada sosyal medya bağımlılığının tüketici satın alma karar sürecine etkisi incelenmiştir. İstanbul’da 474 sosyal medya kullanıcısı ile gerçekleştirilen araştırmada, önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Sosyal medyada en çok kullanılan sosyal ağın Instagram olduğu ve güncel olayları takip amaçlı kullanıldığı tespit edilmiştir. Kadınların sosyal medya bağımlılık düzeylerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Daha yüksek gelire sahip sosyal medya kullanıcılarının daha yüksek sosyal medya bağımlılık düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. Yaşları 26-35 arasında olan katılımcıların, diğerlerine göre satın alma karar sürecinde daha aktif oldukları saptanmıştır. Araştırmaya katılanların yaklaşık yarısı günde 1-2 saat sosyal medyayı kullanmaktadır. Son olarak; satın alma karar sürecine ilişkin değişimin %54,3’ünün sosyal medya bağımlılığı tarafından açıklanabildiği ortaya çıkmıştır.Öğe Student relationship management in higher education(Peter Lang AG, 2017) Duygun, Adnan[No abstract available]Öğe Türkiye’deki Konteyner Limanlarının Web Sitelerinin İçerik Analizi(Aşkın Keser, 2018) Alnıpak, Serdar; Duygun, AdnanUluslararası ticarette ana taşımacılık türü olan deniz taşımacılığının başlangıç ve bitiş noktaları limanlardır. Limanların en önemli türlerinden birisini oluşturan konteyner limanları rekabetin yoğun olarak yaşandığı yerlerdir. Dolayısıyla yoğun rekabet yaşanan tüm sektörlerde etkin olarak faydalanılan internet ve web siteleri, konteyner limanlarında da kullanılmaktadır. Bu bağlamda; tanıtım, hizmet pazarlaması, ödeme vb. gibi pek çok amaç için kullanılan sitelerde bulunması gereken içerik, görsellik, kullanım kolaylığı ve etkileşimli uygulamalara yönelik ölçütlerin belirlenmesi önemlidir. Bu amaçla; akademik literatür incelenmiş ve limanlarda çalışan uzmanlar ile odak grup görüşmeleri yapılarak konteyner limanlarının web sitelerinde bulunması gereken ölçütler belirlenmiştir. Bu ölçütler; kategoriler, alt kategoriler ve onlara bağlı değişkenler şeklinde ifade edilmiştir. Literatür açısından ilk kez geniş kapsamlı olarak belirlenen bu kategori ve değişkenler baz alınarak, içerik analizi yöntemi ile deniz ticareti istatistiklerine göre 2015 yılında Türkiye’de en çok üretim yapan konteyner limanlarının web siteleri analiz edilmiş, özellikle müşteri ilişkileri ve pazarlama faaliyetleri açsından web sitelerini ne derece etkin kullandıkları incelenmiştir. Araştırma soncunda web siteleri incelenen konteyner liman işletmelerinin, genel olarak web sitelerini orta düzeyde etkin kullandıkları belirlenmiş ve etkinliğin artırılması için yapılması gerekenlerle ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur.Öğe Web Sitelerinin Pazarlama İletişim Aracı Olarak İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi: Yük Taşımacılığı Yapan Firmalar Üzerine Bir Araştırma(ISTANBUL KULTUR UNIV, ATAKOY CAMPUS, BAKIRKOY, ISTANBUL, 34156, TURKEY, 2017) Duygun, Adnan; Alnıpak, SerdarCompanies must be in contact with customers in order to continue their entity and to survive in today's business world which has an increasing intensity of competition. Firms should put an emphasis to marketing and customer relations to make more effective communication with them. Therefore, they focus on marketing communication efforts as initially advertising, public relations, etc. and also internet which is the most widely used communication network between firms and customers in this era. Firms share information about their products and services with customers via internet. In today's business world, internet is used in all areas and sectors as in logistics and has come to the fore. Especially when it is considered that the websites have been began to be used widely in marketing communications and also firms can easily access to a large number of customers via websites, it is agreed that freight tranportation firms should use it effectively. Therefore, in this research, we investigate websites how effectively be used by freight tranportation firms. For this purpose, freight tranportation firms which are situated in Capital 500 list of Turkey are based on. 11 firms are determined according to this list. These firms' websites are analysed in terms of Web Content Analysis method and their websites'features and marketing communication activities are prioritized. As a result of this study we determine that related firms use their websites effectively at medium level in terms of advertising context, at low level in terms of public relations and direct marketing contexts and finally at ineffective level in terms of sales development and make suggestions about this.Öğe Yolcu Tercihlerinde Havayolunun Algılanan Yenilikçilik Düzeyinin Rolü Üzerine Bir Araştırma(Sidas Medya A.Ş., 2018) Duygun, Adnan; Yücel, Mustafa FatihNitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı çalışmadaki temel amaç, havayolunun algılanan yenilikçilik düzeyinin yolcu tercihleri üzerine etkisini ortaya koymaktır. İstanbul’da 388 yolcu ile gerçekleştirilen çalışmada, önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Yolcu tercihlerine etki eden faktörlerin; uçuş hizmetlerinde kalite, uzmanlık ve güvenlik, çalışan yeterliliği ve ikram, havayolunun imajı ile uygun fiyat ve uçuş saatleri olduğu saptanmıştır. Ayrıca, havayolunun algılanan yenilikçilik düzeyinin yolcu tercihleri üzerine etkisinin ise yeterli seviyede olduğu belirlenmiştir.