Yazar "Aybar, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Impact of Organizational Politics Fact on the Act of Social Media Usage in Higher Education Institutions(Springer International Publishing Ag, 2018) Sen, Erdal; Tozlu, Emel; Aybar, Sibel; Atesoglu, HulyaIn today's business life experiencing unspecific, complicated and continuous changes, the climate is getting more and more political for the organizations. The employees to display behaviors after comprehending the organizational climate in a political manner are becoming one of the critical elements of the organizational climate. It is possible to say that the employees that take part in any section of the organization are interested in such activities. Within this context, the political behavior, which can be named as manipulative behaviors exhibited deliberatively by individuals in order to actualize their expectations, is only a small part of the organizational politics fact. The political behaviors are explicitly exhibited in certain organizations, while they develop esoterically in other organizations. Therefore, an individual starts to exhibit political behaviors once he/she realizes that the organization is political, and then this turns into a cyclical action due to the interactions among the employees. In this context, it can be clearly set forth that the organizational politics fact redounds up the personal behaviors in an individual's life. After the massive development in technology, social media has turned into a platform on which an individual reflects his/her inner world by sharing his/her emotions, situations and thoughts on a daily basis. In this study, the objective is to reveal the importance concerning the impact of organizational politics perception on individuals' social media usage on the basis of higher education institutions, based on the current literature. The quantitative data shall be subjected to evaluation in line with survey study by carrying out a literature review using qualitative method in this research.Öğe Japon Yalın Üretim Yönetimi Modelinin Türk İmalat Sanayinde İşgören Verimliliğine Etkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2023) Aybar, Sibel; Gürül, Binnur; Karatürk, Huriye EsraAmaç – Bu çalışma; otomotiv sektöründe faaliyet gösteren ve yalın üretim yönetimini uygulayan işletmeler ölçeğinde (yani yalın üretim yönetim modelinin) işgören verimliliğine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, yalın üretim yönetim modelini uygulayan imalat sektörü işletmelerinde, yalın üretim uygulamaları ile işgören verimliği arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Yöntem – Çalışmada anket ile yüz yüze görüşme, veri toplama yöntemi olarak benimsenmiştir. Araştırma hipotezlerinden sürekli değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesini gerektiren hipotezler için yapısal eşitlik modellerinden faydalanılmıştır. İki grup arasındaki farkların incelenmesi amacı ile bağımsız örneklem t-testi, ikiden fazla grup arasındaki farkların incelenmesi için ise Anova testinden faydalanılmıştır. Bulgular – Bu çalışmada; yalın üretim yönetimi boyutlarının tümünün, işgören verimliliğini oluşturan bütün boyutlarla güçlü pozitif ilişkiler gösterdiği ortaya konulmuştur. Başka bir deyişle; araştırma sonucunda yalın üretim yönetimi ile işgören verimliliği değişkenleri arasında anlamlı ve güçlü ilişkilerin bulunduğu ortaya çıkmıştır. Tartışma – Elde edilen sonuçlara göre işgören verimliliği, yalın üretim uygulama süresine göre farklılaşmaktadır.Öğe Makyavelizmin Öğretim Üyelerinin Karar Verme Stilleri Üzerindeki Etkisi: Nicel Bir Araştırma(Gümüşhane Üniversitesi, 2022) Aybar, SibelBu araştırmanın amacı; Makyavelist kişilik tipinin çalışanların karar verme stilleri üzerindeki belirleyici etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada öncelikle Makyavelizm ve karar verme stilleri terimlerine yer verilmiş, sonrasında ise İstanbul’daki devlet ve vakıf üniversitelerinde eğitim veren öğretim üyeleri kapsamında söz konusu değişkenlerin birbirleriyle olan ilişkilerine dair yapılan ampirik araştırma açıklanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, İstanbul’da devlet ve vakıf üniversitelerinin çeşitli birimlerinde görev yapan ve kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılan 169’u kadın 144’ü erkek olmak üzere toplamda 323 öğretim üyesinden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak Makyavelist kişilik ölçeği, karar verme stilleri ölçeği ve kişisel veri formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretim üyelerinin Makyavelist kişilik tiplerinin karar verme stillerini etkileyen belirleyici bir değişken olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında yapılan analizlerin neticesinde ahlaki yoksunluk ve diğerlerine güvensizlik alt boyutları ile kaçınmacı karar verme stili arasında, ahlaki yoksunluk ile kendiliğinden/anlık karar verme stilleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet ve yaş değişkenleri ile bağımlı karar verme stilleri arasında etkileşim tespit edilmiştir. Cinsiyet ve medeni durum değişkenleri ile ahlaki yoksunluk arasında, yaş ve medeni durum değişkenleri ile diğerlerine güvensizlik alt boyutları arasında farklılık tespit edilmiştir.Öğe Otel İşletmelerinde Öğrenen Örgüt Yapısı ve Verimlilik İlişkisi(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2016) Aybar, Sibel; Saldamlı, AsımOtel işletmelerinde öğrenen örgüt yapısının verimliliğe olan etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, genel olarak bireysel ve örgütsel öğrenmenin önemi ve beraberinde verimliliğe etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma İstanbul’da faaliyet gösteren dört adet 5 yıldızlı otel personelinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Anket aracılığı ile toplanan veriler kapsamında “öğrenen örgüt-verimlilik ilişkisi” yapısal denklik modeli ile incelenmiştir. Kullanılan analiz teknikleri ve elde edilen bulgular ışığında, bu örneklem için öğrenen örgüt ile işgücü verimliliği arasında istatistiksel olarak yüksek oranda ve pozitif yönde bir ilişkininin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca seçilen örneklem kapsamında otel işletmelerinde yönetsel kültür ve bilgi paylaşımının örgütsel öğrenme için önemli faktörler oldukları görülmüştür.Öğe PATERNALISTIC LEADERSHIP AND WORK ENGAGEMENT IN THE INNOVATIVE SERVICE INDUSTRY: THE MEDIATING ROLE OF PSYCHOLOGICAL CONTRACT(Sumy State Univ, Dept Marketing & Management Innovative Activity, 2023) Aybar, Sibel; Cark, OzgurAccording to the common view, paternalistic leadership, which is accepted in traditional societies, is assumed to be an effective form of leadership and can be persuasive and impose its authority to the extent that it acts in the interests of its followers. It is argued that authority and control behaviours, which we know as paternalistic leadership behaviours, arouse feelings of respect, fear and obedience among followers, and this results in positive organizational behaviours such as loyalty, respect and harmony, especially in Eastern societies. Work engagement is a positive motivational state in which employees have positive feelings toward their work, find their work meaningful, think their professional responsibilities are manageable, and think positively about the future of their work. A psychological contract, on the other hand, is an informal and unwritten, mutually agreed-upon contract that expresses the sum of mutual expectations between an organization and its employees. Whereas there are many studies examining the relationship between paternalistic leadership and work engagement, none of them examine the mediating effect of the relational psychological contract on this relationship, particularly in the innovative service sector. This research was conducted to contribute to filling this gap in the field. This study had two objectives: (1) determining how paternalist leaders influence employee work engagement and (2) identifying whether the relational psychological contract mediates paternalistic leadership and work engagement. Data were collected from 223 gray-collar employees working in the innovative service sector in Turkey through an online survey. The data were analysed using partial least squares (PLS)-structural equation modelling. The results showed that paternalistic leadership significantly affects work engagement and relational psychological contracts. The results also showed that the relational psychological contract fully mediated the relationship between paternalistic leadership and work engagement. Our results are also original in that they show that the relational psychological contract plays a mediating role between paternalistic leadership and work engagement in innovative service industry businesses.