Yazar "Aloma, Claire Laetitia Fernende Nleng" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hastanelerin sosyal medya pazarlamasının hastaların sağlık algısına etkisi: İstanbul ilinde bir araştırma(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Aloma, Claire Laetitia Fernende NlengGünümüzde sağlık sistemleri, hastaneler, çok konumlu sağlayıcılar, tek başına muayenehaneler, ilaçlar, tıbbi cihaz üreticileri, sağlık planları, tüketici markaları ve daha fazlasını içeren hemen hemen her tür sağlık hizmeti bu sektördeki pazarı oluşturmaktadır. Hasta veya yaralı kişilerin sağlık hizmeti alark doktor ve hemşireler tarafından tedavi edilip bakımlarının yapıldığı yer olarak bilinen bu mekânlar hastenlerdir. Sağlık işletmeleri sağladıkları hizmeti almak isteyen tüketicilerini çekmek, onlara sağlık hizmeti yolculuklarında rehberlik etmek ve onları sağlık sistemi, hizmeti veya ürünüyle etkileşimde tutmak için oluşturulmuş bir stratejik destek ve iletişim sürecini sunmak istemektedirler. Dijital çağa bağlı olarak yayğınlaşan internet ağına bağlı olarak meydana gelen sosyal medya sanal topluluklar ve ağlar aracılığıyla bilginin, fikirlerin, ilgi alanlarının ve diğer ifade biçimlerinin oluşturulmasını ve paylaşılmasını kolaylaştıran etkileşimli teknolojilerdir. Metin gönderileri veya yorumlar, dijital fotoğraflar veya videolar ve çevrimiçi etkileşimler yoluyla oluşturulan veriler gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, sosyal medyanın can damarını oluşturmaktadır. Sosyal medya, bireyin gerçek veya çevrimiçi topluluklarla bağlantı duygusunu geliştirmeye yardımcı olabilirken etkili bir iletişim aracı da olabilmektedir. Bu kanalın tüketiciler tarafında etkisini keşfeden işletme sahipleri pazarlama stratejilerine bu alanı da eklemişlerdir. Hastaların sağlık hizmeti kalitesine ilişkin algılarını tanımlamak, ölçmek ve bu algıları neyin yönlendirdiğini daha iyi anlamak kritik hale gelmektedir. Sağlık planlarının, hastanelerin, doktorların ve genel olarak sağlık hizmetlerinin bugün hastalar tarafından nasıl görüldüğüne dair genel bir durum belirlemesinin yapılması istenmektedir. Bu çalışma ile işletmelerin sağlık hizmeti sunduğu hastanelere yönelik yaptıkları tanıtımlarda kullandıkları sosyal medya faaliyetlerinin hasta tarafından duyu organları vasıtasıyla fziksel uyarılma olarak belirtilen algının hasta yönüyle nasıl bir etkiye neden olduğu belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Bu doğrultuda oluşturulan ankaet formu sonrasında Google Form şeklinde kullanılarak veriler elde edilmiştir. İstanbul ilinde hastane hizmetinden yararlanan sosyal medya kullanıcılarının alğılarına yönelik veriler elde edilmiştir. Toplanan 397 adetlik veri istattistik programlarından SPSS kullanılarak analizleir yapılmıştır. Yapılan Anova ve t testi neticesinde modele göre tasarlanan hipotezleirimizin kabul edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç neticesinde hastane hizmetleirnin doğru biçimde yapılması ve bunların sosyal medya kullanan tüketiciler açısından olumlu etkisinin meydana gelmesi yönlü yol izlenmesi gerektiğidir. İleride yapılacak çalışmalarda çalışmanın Türkiye geelinde de uygulanması önerilmektedir.